Jak přilákat více turistů do vaší restaurace
Lidé, kteří jedou na dovolenou či služební cestu chtějí víc než relaxaci a pamětihodnosti. Cestování, ať už domácích nebo i zahraničních návštěvníků, je spojeno také s rozšiřujícím kulinářským poznáváním jídel daného regionu.
Kulinářské cestování získává čím dál více na popularitě. Vždyť co je jeden z nejvíce zapamatovatelných zážitků z cestování? Ano, cizí a zajímavé pokrmy patří k nejvíce zmiňovaným.
Základy pro přilákání turistů
Každá restaurace by mohla více profitovat z turistů/návštěvníků, kteří navštíví danou lokalitu. K tomu ovšem potřebuje využít správné marketingové techniky.
Jsou hlavně dva způsoby, jak přilákat turisty do vaší restaurace:
- Být v blízkosti turistických atrakcí
- Stát turistickou atrakcí
Nástroje k profitu z turistů:
Udržujte webové stránky aktuální, využívejte digitální nástroje
Téměř 50% zákazníků navštívili webové stránky restaurací před osobní návštěvou. Vzhledem k tomu, že turisté nemají znalosti o daném regionu z první ruky, vyhledávají na internetu dobré místo k jídlu více, než průměrný domácí návštěvník vaší restaurace. Je dobré umístit odkazy na vaše webové stránky na místní stránky turistického informačního centra a na stránky místních pamětihodností. Tam, kde je největší pravděpodobnost, že se turista podívá.
Nejenom zahraniční turisté jsou zvyklí používat k orientaci digitální nástroje, mezi nejoblíbenější patří Google plus, Trip Advisor, Zomato, Foursquare, Facebook, Google maps, Mapy.cz, Yelp.
Umístěte svoje kontakty
Na každé recepci ubytovny, pensionu, hotelu apod. se snažte umístit propagační materiály a vizitky na svoji restauraci. Ne vždy je to možné, ale osobní kontakt s recepcí, která vás doporučí je nejlepší reklama (nejvíce uvěřitelné je vždy osobní doporučení).
Šiřte i papírové menu
Pokud chcete prodávat svoji restauraci turistům, potřebujete nabídnout papírové menu, které si v klidu prostudují a poté se rozmyslí. S nabídkou jídla takeaway a s dodáním na místo objednání. Umístěte nabídky na strategických místech, jako jsou hotelové haly, informační centra, autopůjčovny, na letištích a na místních nástěnkách. Vaše nabídka papírového menu bude sloužit jako reklama pro vaši restauraci.
Získejte místo v průvodci
Pokud se nacházíte na oblíbeném turistickém místě nebo na jeho trase. Je důležité se dostat do cestovního průvodce dané lokality. To znamená, dostat se do jeho on-line podoby. Návštěvníci si zjišťují informace o dané lokalitě dopředu (kde se dá dobře najíst).
Nabízejte parkování
Turisté, kteří cestují osobními automobily, nechtějí mít problémy s parkováním. Pokud vám parkovací místa chybí, přesvědčte zákazníky, že návštěva vaší restaurace za tyto problémy stojí.
Profitujte na místní turistické atrakci
Pokud se vaše restaurace nachází v blízkosti turistických atrakcí, jako je muzeum, hrad, zámek, zábavní park a turistická oblast apod., mějte jistotu, že budete vydělávat na vašem dobrém místě. Kromě výše uvedených základních marketingových technik, existují ještě další taktiky, které zaujmou turisty a zvýší pravděpodobnost návštěvy vaší restaurace.
Použití venkovních nápisů
Velký nápis a aktuální nabídka specialit nebo denního menu umístěná na chodníku vám pomůže přilákat kolemjdoucí. Dobré, poutavé venkovní označení je velice důležité, pokud budete pracovat v docházkové vzdálenosti od hlavních turistických atrakcí.
Kupte billboardový prostor
Chcete-li přilákat turisty cestující po silnici, zvažte nákup billboard prostoru na hlavní silnici či dálnici, zvláště při příjezdu do dané lokality. Návštěvníkovi vaše upoutávka zůstane ukotvena v hlavě a je pravděpodobnější, že vás poté navštíví (než vaši konkurenci).
Forma partnerství
Autobusovým společnostem, cestovním kancelářím, místním hotelům, turistickým centrům a průvodcům po památkách, kteří zajišťují servis návštěvníkům místních turistických atrakcí, nabídněte smluvní partnerství (např. v případě, že autobus s turisty vaší Cestovní kanceláře využije našich služeb, řidič dostane jídlo zdarma a poskytneme zpětný bonus z každého návštěvníka naší restaurace). Partnerství může být také rozšířeno na poskytnutí stálé slevy pro zaměstnance partnera. Je výhodné získat tyto lidi i na bázi přátelství, protože pak šíří dobré jméno podniku u turistů, s kterými se potkávají pří své práci (opět, nejlepší je osobní doporučení).
Staňte se turistickou atrakcí
Přestože v okolí nejsou turistické atrakce přímo na dosah, můžete být schopen přilákat návštěvníky do vaší restaurace a to tím, že se turistickou atrakcí stanete:
Podávejte pokrmy regionální kuchyně
Mnoho cestovatelů hledá kulturní a jedinečný zážitek spojený s daným regionem. Nabízením regionální kuchyně a zvýrazněním této nabídky se vám podaří nalákat návštěvníky (např. pokud jste na Valašsku, určitě zvýrazněte, že nabízíte tradiční frgál).
Rozvíjejte své unique selling point (USP)
Být více unikátní než ostatní. Tím je větší pravděpodobnost, že se vaše restaurace stane místem (atrakcí) pro návštěvu turisty. Tématické stylová restaurace, jedinečný kulinářský zážitek a obsluha v místních krojích/dobových kostýmech apod. je zážitek, který turisté chtějí.
Organizování místní kulinářských akcí
Spojte se s ostatními místními podniky, restauracemi, hotely a farmáři a zorganizujte regionální nebo městský/místní kulinářský festival nebo gastro událost. Například k výročí první zmínky o vašem městě zorganizujte místní trhy, kde restaurace spolu s místními farmáři budou nabízet regionální produkty a speciality. Taková událost vyžaduje větší spolupráci s konkurencí, ale může to zvýšit místní kulinářský cestovní ruch a rozvinout tradici, na které se dá stavět.
Ještě více spokojených turistů ve vaší restauraci přeje tým 100PROgastro s.r.o.