Podívejme se na další segment potencionálních zákazníků vaší restaurace – na rodiny. V zahraničí tvoří 56 % z prodeje gastronomických služeb. Aby navštěvovali vaší restauraci, to celé zahrnuje složitou rovnováhu mezi „poskytováním dětem co chtějí a zároveň jejich rodičům být šťastní ve stejný čas“. Zatímco na první pohled potěšit rodiče, se může zdát důležitější, skutečnost je, že dětské názory mají silný vliv na jejich rodiče o rozhodování, kterou restauraci navštíví. Podle nedávné studie více než 75 % rodičů považují názor svých dětí jako důležitý faktor při výběru restaurace.
Vytvoření prostředí pro rodiny
Než vytvoříte menu nebo akci pro děti, měli byste se ujistit, že vaše restaurace má přátelskou rodinnou atmosféru. Existují dva způsoby, jak to udělat:
1. Vytvořte atmosféru zaměřenou na dítě.
Podívejme se do zahraniční, jak některé koncepty fungují např. síť restaurací Chuck E. Cheese restaurant http://www.chuckecheese.com v USA. Poskytuje hernu, zábavu, ceny a vzhled vyznačující se jasnými barvami, které jsou zaměřené přímo na přilákání dětského návštěvníka. Chuck E. Cheese tvoří 25 % svých zisků z prodeje žetonů/talonů, které slouží k úhradě na interaktivních hracích automatech. Další formy, které můžete nabídnout kromě vnitřních dětských koutků, jsou venkovní dětské herny anebo např. akvárium. Rodiče přijdou, když budou jejich děti zabaveny, ale nejedná se pouze o vzhled.
2. Ujistěte se, že i dospělí se cítí pohodlně,
Pokud nechcete jít do extrému a vytvořit restauraci zaměřenou jenom na děti, stále můžete dělat vše proto, aby se rodiče alespoň cítili, že dítě můžou bez obav přivést s sebou. Můžete zkusit následující:
- Obsluha musí být zdvořilá a trpělivá k dětem.
- Ujistěte se, že máte dostatek dětských židliček, dětského plastového nádobí, bryndáčky apod.
- Poskytněte dětem hračky, pastelky a papír na stoly, ale až poté, co požádají o svolení rodiče.
- Nabídněte rodinám větší stoly, aby měli dostatek prostoru. V případě, kdy přijde čtyř členná rodina, dejte jim stůl pro šest.
Vytvoření dětského přátelského prostředí musí pokrývat obě skupiny, jak děti, tak i rodiče. Obsluha by měla udělat vše, aby se děti udrželi bavit a zmírnila tím stresové faktory pro rodiče s návštěvy restaurace. Chcete-li spustit pro rodiny orientovanou restauraci, potřebujete obsluhu, která se prokazuje trpělivostí a vstřícností s dětmi všech věkových kategorií.
Dětské menu
Starší děti chtějí mít svůj vlastní jídelní lístek a objednat si jídlo na vlastní pěst. Vytvořte jim samostatný jídelní lístek. Doporučujeme s obrázky, dítě se tak lépe a samostatně rozhodne. Pro mladší děti byste měli nabídnout typickou dětskou kuchyni, která obsahuje jednoduchá jídla, jako jsou těstoviny, kuřecí, pizza, hranolky apod. To co si děti zpravidla žádají, ale nemají doma tak často. Měli byste také nabídnout několik zdravějších možností pro rodiny s dětmi, kteří více dbají o zdravou výživu svých potomků.
Dejte starším dětem více možností
Skutečnost u starších dětí je, že chtějí „vyrůst“ tak rychle, jak je to jen možné a tak být jako dospělí. Mnoho dětí si chce ve věku od osmi let objednat z menu pro dospělé. Nabízejte starším dětem možnost polovičních porcích ze stálého jídelního lístku za sníženou cenu. Z pravidla se v ČR za poloviční porci účtuje 70 %.
Příklady jak přilákat děti:
– Ocenění za vysvědčení
Děti, které dostanou dobré vysvědčení a donesou ho do restaurace k ukázání, dostanou například oběd zdarma, hračku apod.
– Speciální menu
Tradičním příkladem speciálního menu je u McDonald´s Happy meal – šťastné jídlo, které vždy zahrnuje jídlo a hračku zdarma. Dětský zákazník pomalu ani nevnímá co je v balíčku za jídlo, důležitější je pro něj hračka, kterou získal zadarmo. Nemusíme nutně volit tuto cestu, ale můžeme pro vaše nejmenší zákazníky nabídnout lízátko, balónek, nálepku apod.
– „Děti jí dnes zdarma“
Tyto akce přilákají rodiče, kteří hledí kolik utratí v restauracích. Dají se orientovat na dny, kdy máte malou obsazenost například v pondělí nebo při zahájení podniku jako promoční akce na zviditelnění.
Úspěchem získání rodin jako návštěvníků restaurace není o tom, kolik uděláte promo akcí jak přilákat děti s rodiči, ale to, jak se rodiče a děti budou cítit dobře ve vaší restauraci. Je potřeba najít správnou rovnováhu mezi oběma skupinami a uspokojit jejich přání.
S přáním neustále plné restaurace
Tým 100PROgastro s.r.o.