- Příprava a revize Business plánu
- Pre-opening – plán kritických bodů před otevřením
- Kompletní diagnostika hotelu – mystery shopping
- Kompletní manažerské softskills – všech pozic managementu hotelu
- Marketingový plán a marketingový rozvoj hotelu
- Strategy plan – nastavení efektivního budgetu
- Vyhodnocení aktuálních výsledků a nastavení směrů a cílů
- Nastavení personální struktury – revize stávající
- Podpora s vytváření efektivních pracovních týmů
- Plán rozvoje zaměstnanců
- Interview guide na všechny pozice
- Příručka pro personál, vnitřní směrnice, manuál, základní info o společnosti
- Motivační program pro personál – návrh bonusů
- Základní školení pro zaměstnance (o společnosti, její vizi, historii, hodnoty a základní pravidla)
- Návrh team-buildingů a jejich realizace
- Analýza stavu recepce – chování personálu a jeho vliv na spokojenost a prodej
- Osvědčený kurz „Úspěšná recepční“ – komunikace, upselling, motivace, krizové jednání
- Vytvoření „bible“ recepce – manuálu recepce na míru vašemu podniku včetně podkladů pro vedoucí recepce, krizové komunikace, rozvoje lidí (SOP- standard operating procedures, nastavení)
- Obsah z workshopu školení recepčních:
- Skvělá komunikace recepčních
- Rozpoznávání naladění hostů dle neverbální komunikace + test
- Řešení konfliktů – postupy + osobní test
- Asertivní chování, sebeovládání, týmová práce
- Telefonní komunikace
- Charakteristika a typologie hostů + test + scénáře
- Check-in, check-out
- Upselling služeb
- Motivace a sebemotivace
- Trénink
- Nabídka kurzů a školení, v tomto případě přizpůsobená provozu hotelu, je uvedena zde
- Vytvoření jedinečného konceptu restaurace
- Nápojový lístek na míru včetně beverage costu a alergenů
- Nastavení standardů na míru provozovny
- PRO KOHO: Šéfkuchař, kuchař, majitelé/provozovatelé, manažeři
- PŘÍNOS: Dozvíte se všechny činnosti pro správně fungující středisko kuchyně. Majitel získá komplexní přehled o všech kompetencích šéfkuchaře, šéfkuchař získá a doplní si potřebné know-how z oblasti řízení svého střediska kuchyně
- OBSAH:
- Řízení celku
- Strategie podniku, kuchyně – stanovení cílů, zodpovědné osoby, dílčí kroky, průběžná i zpětná kontrola, okamžité vyhodnocení, oprava, diagnostika nedostatků, dlouhodobé hodnocení.
- Hygiena, správná výrobní praxe, HACCP, význam a přínos, sanitace, křížová kontaminace, pracovní oblečení.
- Inventář – nákup podle reálných potřeb podniku, využití, údržba a servis, inventura inventáře, osobní zodpovědnost pracovníků.
- Dodavatelé – výběr dodavatelů, jejich flexibilita, smluvní ceny, kvalita a cena zboží.
- Zbožíznalství a zásoby – nákup surovin, volba kvality surovin, nastavení cen od dodavatelů, FIFO, tvorba a optimalizace zásob, zodpovědné osoby. druhy zásob.
- Zpracování surovin – výtěžnost, skladování, domácí polotovary. Využitelné zůstatky.
- Energie a ostatní náklady- efektivní využívání technologií, detergenty, slučování činností, úspory z rozsahu, osobní zodpovědnost, kompetence jednotlivých pracovníků.
- Stálé platby, revize, opravy, investice, reklamace, služby, havárie.
- Prodej
- Nástroje – lokální trh, forma a strategie prodeje, jídelní lístek, tvorba ceny, upselling, crossselling, reklamace.
- Skladba menu – nabídka a její formy na míru provozu a zákazníka, sezónní a speciální nabídka, limitovaná nabídka, klíčová slova, odborné a cizojazyčné výrazy.
- Nabídka – druhy nabídky, podoba pokrmu na míru zákazníkovi, kooperace s odbytovým střediskem, dvojitá kontrola, motivace k prodeji. Tradiční a lokální speciality. Trendy, zdraví na talíři.
- Propagace – příležitosti k propagaci, využití sociálních sítí, osobnost šéfkuchaře, grafika jídelního lístku.
- Jídlo a nápoje – párování, podpora prodeje, sezónní nabídka.
- Tvorba ceny, konkurence, udržitelný rozvoj.
- Výroba
- Plánování výroby – den-týden-měsíc-rok, každoroční příležitosti, inovace, konkurenční boj.
- Základní technologické postupy, členění výrobního střediska, mise en place, cook and chill, sous vide…
- Kontrola počtu a velikosti porcí, šetrné úpravy, efektivita vícenásobného využití surovin.
- Chuť vítězí – vzhled pokrmu – struktura, barva, chuť, vůně, vhled, výběr hl. suroviny.
- Pozice pokrmů v menu – vhodnost, denní doba, sezóna, věk hostů, příležitost, cenová hladina…
- Výběr vhodného inventáře, nápojů, předkrmu, dezertu.
- Outsourcing, polotovary.
- Zásady servisu pokrmů – kompletní pokrm, péče o inventář, plating vs. foodstyling.
- Lidské a další zdroje, povinnosti pracovníků ve výrobě
- Personál, vedení týmu, školení a dlouhodobé vzdělávání, osobní růst, motivace, loajalita, team.
- Povinnosti šéfkuchaře -denní/týdenní plán činnosti, komando, nákup, tvorba menu, vedení týmu, kontrola a motivace pracovníků, administrativa, výtěžnost, kontrola kvality, produktivita práce řešení krizových situací.
- Povinnosti ostatních pracovníků – kuchaře, pomocných sil…
KDY POUŽÍT: Kdykoliv, když potřebujete dostat zlepšit fungování kuchyně, zprůhlednit a vyjasnit její procesy a zodpovědnosti, mít vyšší efektivitu a náklady pod kontrolou a naplno využít poteciál k podpoře vyššího profitu podniku. Dále i v případě, že řešíte skomírající mezillidské vztahy mezi „placem“ a „kuchyní“…
- FORMÁT: Konzultační školení, délka kurzu závisí na současných znalostech účastníka, na typu jeho provozu a jeho konkrétních požadavcích, lze však i modulovat v průběhu kurzu.Z praxe 2 až 3 školící konzultace po 5 hodinách.
- CENA: 1 150 Kč/ hod. bez DPH (pro 1-2 osoby, bez nákladů na dopravu), případně individuální dohoda dle poptávaného obsahu.
- Navazující kurz je zpravidla praktické vaření, viz odkaz zde.
- Vytvoření „bible“ housekeepingu – manuálu pokojských na míru pro váš provoz (včetně materiálů pro hodnocení, měření, trénink, zadávání spec. aktivit)
- Nastavení standardů HSK – (úklidu pater a veřejných prostor, nastavení standardů vzhledu pokojů pro pokojské, školení celého HSK týmu v provozu a připravení tištěných manuálů)
- Nastavení skladových zásob a fasování pro pokojské včetně pravidelných objednávek dle budgetu
- Bed bugs policy – kontrola pokojů a postupy výskytu škůdců, jejich rozpoznání a následná reakce
- Proškolení personálu HSK – jak reagovat v různých situacích s hostem (klepání, úklid pobytů, úklid odjezdů, fasování, základní fráze v AJ)
- PRO KOHO: Majitel podniku/řetězce (top management)
- PŘÍNOS: Vzhledově vyladěný exteriér i interiér podniku, který správně působí na cílovou skupinu hostů. Způsoby, jak se efektivně odlišit a získat další konkurenční výhodu = promyšlený designový koncept s jasnou strategií. Dle zájmu kompletní re-design provozovny
- OBSAH:
- Analýza exteriéru a interiéru vzhledem k vhodnosti k cílové skupině hostů
- Efektivnější využití prostorů pro zvýšení prodeje – zachlazené vitríny, vizibilita nabídky, hot spots podniku
- Práce s vybavením – flexibilita využití, průchodnost, min. prostory pro obslužnost, ergonomie
- Design podniku – vhodnost nábytku, navození atmosféry (hudba, světelné režimy, dekorace, barevnost)
- Odstranění rušivých vlivů – zápach, nečistoty, poškozené a zastaralé vybavení, překážky ke vstupu
- KDY POUŽÍT: Po revizi a zlepšení oblasti řízení lidí a dig. marketingu
- FORMÁT: Individuální expertní konzultace, dále vytvoření designových návrhů, rozmístění dispozice, návrhy designových prvků, vybavení
- PRO KOHO: Majitel podniku
- PŘÍNOS: Kompletní monitoring, vč. strukturovaného doporučení jak efektivně využít největších příležitostí ke zvýšení profitu (obsazenost, ziskovost, spokojenost hostů) s následným změřením ukazatelů kvality.
- Specializujeme se na oblast ubytování, restauratérství, wellness, resorty
- OBSAH:
- Analýza chování a vystupování zaměstnanců, profesionalita, úroveň komunikace a dodržování standardů a zásad firemní kultury hotelu
- Čistota a funkčnost pokojů, sanitárního zařízení, společných prostor, wellness, úroveň a vhodnost vybavenosti…
- Marketingová studie – analýza a návrhy inovací včetně obchodních aktivit
- Metodika a kontrola výpočtu profitability provozu
- Další návrh na organizační změny (např. personálních změn apod.)
- KDY POUŽÍT: Jako první krok ke zlepšení profitu
- FORMÁT: Celkový hotelový Mystery shopping, expertní konzultace, vypracování plánu rozvoje
Ukázka možného výstupu z úvodní analýzy:
Obsahem bude analytická část
- Analýza stávajících hostů (motiv, očekávání, využití)
- Analýza čerpání služeb hotelu hosty + obsazenost v roce 201X a 201Y (rozdělení na produkty a servis včetně akcí v průběhu roku)
- Kvalita služeb a servisu hotelu vs. cenová nabídka (vybavenost a složení pokojů)
- Marketingové analýza (vnímání hotelu spotřebiteli, dostupnost nabídky, digitální řešení propagace hotelu, PR)
- Zhodnocení stávající marketingové strategie (klíčový host, partner, potenciál)
- Analýza konkurence v lokalitě
- Využití potenciálu okolního regionu včetně bariér
- Stávající obchodní nástroje (nabídka zákazníkům, forma kontraktu, subdodavatelé)
- Analýza obsazenosti vs. zisku vs. nákladů
- Zhodnocení proveditelnosti z hlediska kompetencí stávajících zaměstnanců hotelu
- Komplexním výstupem bude i stručná SWOT analýza
A změnová část, obsahující
- Definice marketingové strategie
– základní hotelové marketingové nástroje 4P – Product, Price, Place, Promotion ze dvou pohledů a to z vnějšího /získání zákazníka do hotelu/ a vnitřního /nabízení služeb již získanému klientovi/. Stanovíme produkt (1P), který máme připravený pro prodej. Znalostí a analýzou si určíme cenu (2P), kterou na vhodném místě (3P) a ve vhodný čas jasně a správně prezentujeme (4P) zákazníkům. - Návrh nových produktů nabídky
– návrh balíčků služeb k získání nových zákazníků, např. jóga, svatby, tematické zájezdy… - Definice klíčového zákazníka (hostů dle segmentace)
– stanovení segmentace zákazníku do relevantních skupin např. obchodní, turisté, náhodní cestující, vliv letiště a způsoby jak jednotlivé klienty oslovit a pracovat s nimi - Návrhy na zkvalitnění konkrétních služeb a servisu (a vybavení hotelu)
– po osobní prohlídce hotelu budou předloženy návrhy dle zjištěných skutečností - Digitální marketing – řešení, digitální nástroje
– návrhy na úpravy a optimalizování webu, upozornění na chyby na webu, selekce digitálních nástrojů, kde je potřeba provádět propagaci a které jsou k prodeji vhodné - Obchodní nabídka hotelu – zákazníci, subdodavatelé, formát nabídky a cenotvorba, vztahy s partnery
návrh potencionálních zákazníků v okolí, forma nabídky, jak a čím je oslovit, jak s nimi dlouhodobě pracovat - Rozvoj kompetencí zaměstnanců – formy zvýšení kvalifikace
– manuál od příjmu objednávky hosta, vytvoření rezervace až po jeho konec návštěvy a získání zpětné reakce - Výstupem bude prioritizovaný business plán dle kategorií (inovace procesu, inovace služeb, inovace produktu, včetně předpokládaných nákladů na realizaci) pro management hotelu
– výše uvedené body v jednom dokumentu, které navedou majitele hotelu ke stanoveným cílům = vyšší obsazenost a profit
