Školení vedoucích směn a personálu aneb: Co je to ten „neřešitelný problém“?
Při našich kurzech pořádaných 100PROgastro, s.r.o., vedených pod názvem „Školení vedoucích směn“ nebo „Školení personálu“, řešíme s klienty prakticky stále stejné problémy a to napříč celou republikou. Není to zdánlivě nabízející se téma, například jak správně obsluhovat hosty nebo dokonce pravidla etikety či pracovní náplně personálu. Ano, i tomu se během kurzů věnujeme, ale prakticky jen v úvodu nebo když je mezi účastníky někdo úplně neznalý v oboru. Tyto informace se totiž dají naučit, je to přeci jen základní látka všech absolventů hotelových škol či učilišť. Nebudu čtenáře dále napínat, mnozí již stejně vědí, je to zcela zásadní a zdánlivě nevyřešitelný problém a to jak zajistit, aby personál kontinuálně DODRŽOVAL všechny námi zadané postupy a úkony v obsluze. Například zcela klíčový proces ovlivňující výši obratu podniku – upselling (tomu se budeme věnovat v některém v dalších příspěvcích) a kvalitní péče o zákazníka (vliv na jeho spokojenost a dlouhodobou loajalitu k podniku).
S našimi účastníky řešíme tuto oblast méně tradičně, ale o to účinněji a to koučovacím způsobem, pod vedením skvělého profesionála v této vzdělávací a rozvojové disciplíně, Mgr. Petra Sládka. Nalézáme tak mnoho účinných způsobů řešení, které se dají aplikovat v prostředí provozů právě přítomných majitelů podniků, či vedoucích směn. Neexistuje totiž jedno univerzální pravidlo, jak toto u personálu zajistit, ale vždy se jedná o soubor vlivů, jako je správná motivace, navázání na celý odměňovací systém, variabilní či bonusová složka mzdy a její zásady, osobní cíle krátkodobého i dlouhodobého charakteru a hlavně důsledné vyhodnocování. Zkušení manažeři se v této chvíli možná trochu pousmějí, jelikož se dostáváme do klasické oblasti řízení lidského kapitálu, tedy motivace, odměňování, rozvoje či správného výběru zaměstnanců, u nás však přesně zaměřeného na reálné prostředí restaurací a hotelů. A o tom to vše je, o správném vedení a řízení týmu lidí, našich vlastních zaměstnanců, té viditelné a nejvíce podnik ovlivňující složky v pohostinství. Ne nadarmo se říká, že každý manažer je dobrý právě tak, jak dobrý je jeho tým.
Zúčastněte se našich kurzů a objevte právě takový způsob, který bude účinný konkrétně ve vaší restauraci či hotelu.
S pozdravem a přáním jen šťastných hostů,
Vzdělávací tým 100PROgastro, s.r.o.