Užitečný občasník 100PROgastro pro majitele a manažery gastro podniků.
“Témata budou různá, jmenovatel jediný – Vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Jste majitelem úspěšné restaurace nebo kavárny a přemýšlíte, jak ještě vylepšit váš business?
Co trocha rekapitulace aspektů ovlivňující Váš podnik.
Začneme jeho umístěním. Jaké je složení lidí v okolí podniku? Znáte zvyky a preference nebližších obyvatel? Jsou to lidé z kanceláří, kteří k vám chodí na oběd či na snídani, uspěchaní a vždy ve stresu? Je Vaše proto obsluha dostatečně rychlá a pohotová? Nebo jsou to lidé po práci, s cílem odpočinout si a dát si dobrou večeři? Umí členové obsluhy dostatečně komunikovat, uvést hosty do pohody a elegantně poradit s výběrem pokrmu? Je v okolí dostatek rodin s dětmi? Máte pro ně v menu i dětská jídla, oblíbenu pizzu apod.?
A co okolní podniky? Jaký typ lidí lákají oni, jde toho nějak využít, aby přišli i k vám?
Funguje Vám dostatečně navigace náhodných kolemjdoucích? Máte například „íčko“ umístěné v místech hlavních frekventovaných cest? Je na něm nabídka aktuální a dostatečně lákavá, vzhledem k typu potenciálních procházejících hostů?
Co parkování? V dnešní době vcelku klíčová věc pro podnikání. V případě, že je dostatečné, bude generovat i větší podíl řidičů, kteří budou mít zájem o širší výběr nealkoholických (a pro vás maržových) nápojů, máte?
Obecně přístup do Vašeho podniku. Nejsou u vchodu nějaká omezení, prudké schody, úzký vstup či zanedbaný úklid anebo nevyhovující vzhled fasády budovy? Jaký dojem dělá na hosty vlasně exteriér, co jejich první dojem, nastavení očekávání z návštěvy?
Hodně profitu uniká díky nevyladěným smlouvám s dodavateli surovin.
Dá se zde někde získat nějaká výhoda? Změnou dodavatelských podmínek dostanete lepší servis, ceny, kvalitnější suroviny… Zároveň můžete o kvalitních produktech lokálních dodavatelů, obsažených ve vašich pokrmech, informovat hosty, patriotismus v marketingu stále funguje.
Jak jste na tom s interiérem?
Je pořád vyhovující, opět vzhledem k cílové skupině vašich hostů? Jak se jim sedí, co atmosféra, osvětlení, hudba či soukromí? Jak kontrolujete průběžný úklid, chodby, toalety, viditelné zázemí baru…
Využíváte dobře marketing?
Co vaše příspěvky na facebooku, je to jen pravidelná záplava textu s obsahem denního menu nebo necháte proniknout kus vašeho podniku k potenciálním hostům, například díky lákavým fotografiím, skvěle upraveným pokrmům a novinkám při jejich přípravě?
Dozví se hosté na vašem webu o možnosti rezervace, objednání si jídla na předem daný čas anebo jeho dovezení přímo k nim do kanceláře či domů?
Co loajalitní zákaznické programy?
Že nefungují? Jistě, ty špatně nastavené ne. Věrnostní program vám úspěšně přiláká a udrží zejména pravidelné strávníky na obědy, věrnostní kartička s nastavenu slevou (cca 70 % hostů stále preferuje) či přednostní rezervací udělá divy. Zároveň získáte na hosty e-mail a další údaje, které můžete využít pro jejich pozdější pozvání na Vaše akce a představení novinek. V každém loajalitním programu je klíčové, aby hosté „stihli“ výhodu vyčerpat, pozor na příliš krátké termíny k využití (cca 45 % lidí nevyužije Váš program jen z tohoto důvodu!).
Pro získání nových hostů je vhodné využít i dárkových kupónů rozeslaných do velkých office center v okolí Vašeho podniku, vždyť nejtěžší je získat právě nové hosty.
A to nejdůležitější nakonec, co Váš personál?
Jak zvládá spokojenostní komunikaci? A co profitabilní příprodej, je nedílnou součástí kroků obsluhy hostů? Úsměv a rychlost nechybí? Personálu obsluhy se v našem seriálu GastroKaizen věnujeme pravidelně, proto vám dnes přinášíme stručné a užitečné DESATERO O NAŠICH HOSTECH. Dostupné na Desatero obsluhy o hostech 100PROgastro pro následné vytisknutí a umístění do šatny personálu vašeho podniku.
GASTRO KAIZEN díl 14. Jste majitelem úspěšné restaurace nebo kavárny a přemýšlíte, jak ještě vylepšit váš business? je ve svém závěru. Přejeme, ať vám naše užitečné rady dále pomáhají na cestě za ziskovějším a snadnějším gastro podnikáním. Kdyby cokoliv, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat!
Za tým 100PROgastro s.r.o.
František Korál