“Témata budou různá, jmenovatel jediný – vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Pro váš vyšší prodej nadcházející rok, další tip zdarma! Není třeba zdůrazňovat, jak je letošní rok pro gastro podnikání obtížný. O to více se však chytrý majitel restaurace věnuje právě nyní nad přemýšlením ohledně způsobů, JAK V CO NEJKRATŠÍ DOBĚ alespoň částečně DOHNAL ZTRACENÉ TRŽBY. Nad tím samým totiž přemýšlí i nejeden konkurenční podnik v ulici nebo ve městě.
Dnešní tip se týká loajalitního anebo chcete-li motivačního produktu, a tím je OPRAVDU FUNKČNÍ DÁRKOVÁ KARTA PRO VAŠE HOSTY. Nemluvíme však o běžné kartě ve smyslu „kup a daruj kartu ve stejné nominální hodnotě ve chvíli nákupu i při její uplatnění“. Hovoříme o dárkovém poukazu, který je něčím OBOUSTRANĚ, v našem případě vlastně TŘÍ STRANĚ, VÝHODNÝ! A to jak pro KUPUJÍCÍHO, tak pro OBDAROVÁVANÉHO, kterým však může být TAKÉ KUPUJÍCÍ! Kartu totiž může kupující využít i pro sebe.

A teď k té výhodnosti. Navrhněte více modelů dárkových karet v RŮZNÉ NOMINÁLNÍ HODNOTĚ, ale ČÁSTKA ZA JEJÍ POŘÍZENÍ bude VŽDY O NĚCO MENŠÍ = VÝHODNĚJŠÍ. Ideálně o cca 20 % nižší. Chápu, jak se vám na první pohled zdá tato nabídka příliš ubírající zisk z vašich marží. NICMÉNĚ, v dnešní době je pro úspěch kampaně NUTNÉ MOTIVOVAT kupujícího, jinak se akce nerozšíří a marketingové náklady půjdou vniveč. Nehledě za ztracený extra přínos v podobě nepovedené vyšší očekávané návštěvnosti hostů jsoucí si s poukazem pro uplatnění.
PROČ TO BUDE FUNGOVAT?
- Tak za prvé, 20 % slevy bereme jako minimální výši %, aby to pro kupujícího poukazu bylo vůbec zajímavé, pro něho subjektivně výhodné.
- Nárůst návštěvnost, která by se bez poukazu nestala, ty 20% ztráty marže jistě více jak adekvátně nahradí. Anebo snad nepočítáte díky kampani s více jak 20% nárůstem návštěvnosti = obratu?
- A to neméně důležité, z praxe také víme, že zhruba právě 20 % zakoupených dárkových poukazů se nikdy z různých důvodů neuplatní.
- Navíc prodáváte nominální hodnotu karty a v té chvíli získáte potřebný cash-flow, ale neodvádíme z něj daň, to se stane až po uplatnění hosty s nákupem konkrétních položek u vás v restauraci.
- Prodáváte svůj budoucí vyšší obrat, nerozdáváte, nemáte co ztratit. Navíc děláte svůj marketing, budujete povědomí o vaší provozovně.
Doporučujeme omezit platnost karty AŽ OD NOVÉHO ROKU a podpořit tak jakýsi odložený start kampaně, jelikož se dá očekávat, že natěšení hosté tento prosince svou vyšší návštěvnost uskuteční i důvodu doby strávené bez své oblíbené hospůdky povinným „návštěvním půstem“.
Pro ÚSPĚCH KAPMANĚ si ještě DEJTE ZÁLEŽET na:
- Atraktivní a srozumitelné grafické zpracování poukazu.
- Dostatečné množství poukazů.
- Omezená platnost, ideálně od 1. 1. 2021 a min. 6 měsíců.
- Včasné a textově zvládnuté komunikaci k hostům (vhodný styl textace, akční foto, srozumitelnost).
- Využití VŠECH dostupných komunikačních kanálů – váš web, facebook, google, zmínky o akci v nabídkách denního menu na dalších jídelních portálech.
- A v neposlední řadě off-line tištěnou komunikaci na plakátech a pobídkách přímo ve vaší provozovně.
- Nezapomeňte také vyškolit váš personál, aby akci proaktivně nabízel.
- Poukazy vždy doplňte pořadovým číslem a prvkem proti zneužití. V průběhu platnosti akce sledujte návratnost poukazů, sledujte, jaký typ hostů poukazy používá. Využijte tuto analýzu pro příští kampaň.
- Komunikujte i informaci, že počet poukazů je omezený, zvýšíte exkluzivitu mít tento druh výhody.
TIP:
Tuto kartu/poukaz můžete i VĚNOVAT svým důležitým hostům jako dárek, ocenění jejich dosavadního „výkonu“ v konzumaci apod., pracujte s ní jako s hodnotným nástrojem pro dosažení vašich lepších vztahů se spotřebiteli!

Ze vším vám můžeme pomoci, konzultací nebo přímo realizací, grafikou, kampaní, ozvěte se nám.
Držíme palce a těšíme se osobně ve vaší provozovně, ať se daří! Tým 100PROgastro.
PS: Pokud se vám líbí naše „Tipy a zajímavosti“ pro lepší podnikání v gastronomii, GASTRO KAIZEN díl 31. PŘIPRAVTE SE NA ZNOVUOTEVŘENÍ! , stačí dát na našem facebookovém profilu „To se mi líbí“ a žádná zpráva vám neunikne.