Užitečný občasník 100PROgastro pro majitele a manažery gastro podniků.
“Témata budou různá, jmenovatel jediný – Vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Pokračování článku Jídlo s sebou aneb „Vaše restaurace u hostů doma“, dnes téma Nabídka vs. Cena „tejkoutů“
V minulém díle Gastrokaizenu jsme ukázali, jakou motivaci mohou mít zákazníci, kteří si u vás objednají „tejkout“ – tedy jídlo s sebou, „takeout“.
Jaké další kroky můžete podniknout, abyste vyšli vašemu zákazníkovi vstříc?
Nabídka:
Vytvořte speciální „tejkoutové“ menu – ne všechny položky jídelního lístku vaší restaurace jsou schopné bezúhonnému transportu k zákazníkovi domů. A vy přece chcete, aby jídlo, které si zákazník doma vybalí z krabice, zanechalo ten nejlepší dojem. Nebo jinak – vy prostě nemůžete dopustit, aby si zákazník přivezl domů jídlo jakkoliv znehodnocené.
Udělejte tedy u každé „tejkout“ položky test – uvařte ji, zabalte a kontrolujte každých 5 min. chuť, konzistenci, vzhled a teplotu. Zaznamenejte si expirační dobu u každé položky. Člověk, který má u vás na starosti objednávky a výdej „tejkoutů“, musí mít o expiračních lhůtách přehled a komunikovat je se zákazníky.
Veďte si ve vašem systému „tejkoutové“ položky samostatně, ať máte přehled co se prodává a v jakých objemech. Máte pak důležitá data k dalšímu vylepšení nabídky.
Trénujte váš personál, ať nabízí položky s vyšší profitabilitou. Nabízejte vaše osvědčené hity a k nim se snažte „přišpendlit“ předkrmy nebo dezerty. Aplikujte stejnou obchodničinu jako u vás v restauraci.
I když se „tejkoutová“ nabídka z jakéhokoliv důvodu liší od restaurační, cenotvorba by měla být stejná.
Vytvořte balíčky (1 předkrm, 2 hlavní jídla, 1 dezert), abyste zvětšili obrat „tejkoutů.“ Základem ceny balíčku je průměrná „tejkoutová“ útrata na zákazníka, kterou zjistíte ve vašem systému. Tuto průměrnou útratu navyšte, aby konečná cena balíčku byla win-win. Zákazník dostává svůj speciální balíček a vy zároveň zvýšíte jeho průměrnou útratu za „tejkout.“
Další díl seriálu GASTRO KAIZEN – DÍL 3. ÚSPĚŠNÝ TEJKOUT BYZNYS je u konce, přejeme hodně úspěchů při ladění vaší „tejkoutové“ nabídky.
Tým 100PROgastro.