“Témata budou různá, jmenovatel jediný – vaše cesta k vyšší prosperitě.”
CORONAVIRUS a restaurační byznys
Coronavirus vrhnul restauratéry do zásadní existenční nejistoty. Bez popírání negativních dopadů této krize, se na ní zde snažíme nahlížet jako na příležitost pro zlepšení a rozvoj vašich podniků.
Myšlenky, které zde publikujeme, ctí přístup: „Nečekáme, že nám pomůže někdo zvenku, pomůžeme si sami.“ 100progastro přináší podněty, tipy, nápady a metodiku změn; vy, podnikatelé v pohostinství, vyberte a realizujte to nejfunkčnější pro váš provoz.
JAK ZACHRÁNIT RESTAURACI
Rychlá, nečekaná, s dlouhodobými následky – změna formátu podnikání v pohostinství je už v plném proudu. Pokud máte problém se zacílit na ty správné kroky, které je potřeba udělat, aby vaše podnikání úspěšně vplulo do nových, neprobádaných vod, tak jste tu správně.
Projděte si námi doporučené kroky v našich webinářích. Pokud budete chtít zamýšlené změny konzultovat, přihlaste se ještě dnes na naše ONLINE diskuzní webináře pro majitele restaurací.
JÍDLO S SEBOU
Jídlo s sebou je teď jedinou možností, jak pro restauraci realizovat tržbu. Přinášíme zde podněty, které vám můžou pomoct tuto tržbu zvýšit. Take-out nevnímáme jen jako cestu přežití. Je to specifická disciplína s cílem stejným jako při obsluze v restauraci: PERFEKTNÍ ZÁKAZNICKÝ ZÁŽITEK. Proto se vyplatí na něm pracovat – přinese to výsledky!
JÍDLO S SEBOU – coronavirová spása pro vaše zákazníky
V článku ZACÍLENO NA JÍDLO S SEBOU, jsme šli cestou tipů a triků, jak zlepšit váš stávající takeaway byznys. Tento tématický příspěvek učeše tipy a triky do podoby pevně dané strategie pro aktuální období coronavirových opatření.
Co tedy dělat? Dvě věci:
- Ujistit hosty, že hygienická opatření, která jste zavedli v provozu jsou naprosto funkční a pro ně bezpečná. Jedině tak u vás budou objednávat JÍDLO S SEBOU.
- Připravit plán, jak podpoříte zákazníky a váš vlastní tým v průběhu expanze viru.
Jestliže jste si v minulosti vytvořili funkční zákaznickou databázi, tak rozšířit váš vzkaz nebude problém. Pokud databázi nemáte, budete muset použít dostupná marketingová média (hlavně ta digitální).
Záchranný plán JÍDLO S SEBOU
Tvoříte záchranný plán, nejen pro restauraci, ale hlavně pro vaše zákazníky. Vy jste pro ně řešením mnoha otazníků k tématu kvalitní jídlo, které při dlouhodobé domácí samotce nabývá na důležitosti.
Váš záchranný program JÍDLO S SEBOU má tyto 4 cíle:
- Ochránit váš stávající personál (ekonomicky, zdravotně,…)
- Zůstat ve spojení s vašimi zákazníky
- Generovat dostatek hotovosti k pokrytí provozních nákladů
- Zpomalit šíření COVID-19 ve vašem okolí
Všechna vaše opatření musí směřovat k tomu, aby vás vaši zákazníci vnímali jako součást řešení problému COVID-19, ne jako někoho, kdo se jen snaží zachránit aspoň část svého zisku.
Postup
Momentálně jste v situaci, kdy jste byli nuceni váš provoz úplně zavřít nebo ho držet v režimu JÍDLO S SEBOU s propadem tržeb v republikovém průměru o 80-90%. Délka uzavření restauračních provozů pro veřejnost se v současné době nedá odhadnout. Pro vás to znamená, že nemůžete čekat se zavedením zásadních opatření.
Při jejich realizaci se zkuste držet těchto ZÁSAD:
Odlište se
Vaším cílem je bez výpadků připravovat jídlo v restaurační kvalitě pro jedince a rodiny v okolí, po celou domu trvání zákazu shromažďování.
Jednoduchou variantou je stát se klientem rozvozových služeb a čekat na objednávky od nich. Na tento kanál spoléhá většina vaší konkurence. U rozvozových služeb jste v pozici, „jedni z mnoha“ – to znamená, že nejste schopni se odlišit v kontaktu se zákazníkem, a to ani při objednávce, ani při vlastní dodávce jídla.
Přitom to jsou jediné kontaktní momenty, které vám zbyly po uzavření restaurace. Tyto momenty, spolu s kvalitou vašeho jídla, rozhodují o tom, že si zákazník objedná opakovaně. Pořád jde o zákaznický zážitek!!!
Omezte možnost nákazy
I v normálních podmínkách fungujete v České republice v rámci jedněch z nejpřísnějších hygienických norem na světe. Doplňte vaše standardní HACCP procesy o specifická opatření související s Covid-19. Důsledně přeneste tato pravidla i na rozvážkový personál. Vaše hygienická opatření intenzivně komunikujte na webu a sociálních sítích.
Buďte praktičtí
Zásadním způsobem zužujte vaši nabídku JÍDLA S SEBOU oproti standardnímu Jídelnímu lístku, který máte. Vyberte položky, které neutrpí transportem a budou vás dobře reprezentovat u zákazníka doma (i po opětovném ohřátí). Dejte si práci se speciálními nabídkami. Zaměřte se na nabídky pro rodiny.
Zapojte svůj personál
Využijte váš stávající personál v organizaci rozvozu jídla s sebou. Bude to pro ně možná méně zajímavá práce, ale vaším cílem je udržet podnik a lidi v něm v činnosti a pokrýt provozní náklady.
Změňte cenotvorbu
Změnili jste fungování z restauračního stylu více do režimu „vývařovny.“ Většina vašeho byznysu se teď odehrává v cenové hladině polední nabídky, spíš než v ala-cartu. Pracujte každý den minimálně s jednou „zvýhodněnou“ položkou, vytvářejte kombo nabídky.
Motivujte vaše zákazníky k předobjednávkám, poskytujte slevy za určitou výši objednávky (za týden).
Předobjednávky
Pokuste se motivovat zákazníky k předobjednávání jídla. Může to fungovat následovně:
- V pátek zákazníci objednávají na následující týden (online, aplikace, telefonicky,…)
- Jídlo připravíte dopředu a zašokujete.
- Zabalte jídlo den předem a připravte k expedici. Sestavte jednotlivé objednávky a popište je. Pokud jsou v různých boxech označte je symboly 1/3, 2/3 apod., aby řidiči měli jistotu, že je objednávka kompletní.
- Po kontrole rozdělte objednávky podle bydliště zákazníků a odevzdejte je řidičům.
- Zavolejte zákazníkům, že jejich objednávky jsou na cestě.
- Řidiči pokládají objednávky před dům nebo byt, domovním zvonkem nebo telefonem dávají zákazníkovi vědět, že si může objednávku vyzvednout.
Využijte nucené omezení provozu ke svému rozvoji na dálku, z pohodlí svého domova u počítače on-line. Téměř všechny kurzy jsou pro vás dostupné ONLINE, včetně prezentačního materiálu, interaktivních diskuzí s lektorem nebo dalšími účastníky ve virtuální účebně.
GASTRO KAIZEN díl 28. CORONA VIRUS – Jak zachránit restauraci je ve svém závěru. Neváhejte nás kdykoliv kontaktovat.
PS: Líbí se vám naše „Tipy a zajímavosti“ pro lepší podnikání v gastronomii? Stačí dát na facebookovém profilu „To se mi líbí“ a žádná zpráva tak vám neunikne.