“Témata budou různá, jmenovatel jediný – vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Jídlo s sebou (takeaway, takeout) je v současnosti jedinou prodejní variantou, pokud nechcete svoji provozovnu v době COVID-19 omezení úplně zavřít.
Pojďme se podívat pár tipů a doporučení, které vám umožní uspět v této specifické disciplíně.
Klíčovým tématem pro úspěšné zvládnutí prodeje mimo vaši restauraci je stále KVALITA JÍDLA a s ní poskytovaný SERVIS. Doručit zákazníkovi totiž můžete kromě pokrmu i pozitivní zapamatovatelný zážitek.
A to je naprosto klíčové pro to, aby svou objednávku zopakoval. Důraz na detail, rychlost a hygienickou bezpečnost, to jsou aktuálně klíčové kontrolní body úspěšného takeaway byznysu. Jak tedy postupovat?
Tady jsou některé klíčové kroky:
- Vyberte z vašeho JL všechny položky, které si po transportu a opětovném ohřátí udrží chuťovou a vizuální kvalitu. Jen tyto položky zařaďte do zúžené takeaway nabídky.
- Sepište návod jak jídlo po doručení znova ohřát či servírovat a přikládejte ho ke každé objednávce (nebo alespoň ústně poučte spotřebitele).
- Vytvořte speciální výhodné vícechodové nabídky pro rodiny jako např. „Večeře pro 4“ – předkrm, salát, hlavní chod, dezert.
- Připrodávejte nápoje, minimálně lahvovou vodu, pivo, nealko ochucené nápoje.
- Připravte si vhodné přepravní nádoby, ubrousky, jednorázová dochucovadla. Na boxech a jiných obalech nešetřete, prodáváte kvalitu vašeho podniku.
- Vytvořte slevové poukázky (nižší sleva na další/častější objednávku, vyšší sleva pak na „živou“ návštěvu restaurace po znovuotevření). Přidejte ručně psané/natištěné kartičky s poděkováním za podporu vaší restaurace, malé ochutnávkové vzorky a vkládejte je do objednávek. Vytvářet malé pozornosti navíc se vám vyplatí!
- Přiložte vizitku manažera nebo majitele podniku s instrukcemi co dělat, pokud není zákazník spokojen. Pokud vás nespokojený zákazník kontaktuje, jednejte rychle a s nadhledem.
- Zvláštní pozornost věnujte přebírání objednávek a jejich kompletaci. Všechno musí sedět!
- Ptejte se na speciální požadavky zákazníka (diety, omezení).
- Pracujte s „osobním“ kontaktem. Každý provozovatel by měl znát jméno toho, kdo od něj objednávku převzal.
- Telefonické objednávky musí být zpracovávány co nejrychleji a nejprofesionálněji je jen možné. „Dobrý den, díky že voláte (jméno restaurace), tady je (jméno), co pro vás můžu udělat? Při přebírání objednávky: „Děkuju, že jste si objednali u (jméno restaurace). Prosím kontaktujte nás, pokud by s vaší objednávkou byl jakýkoliv problém. Ještě jednou díky za vaši objednávku.
- Dbejte na to, jak jsou jednotlivá jídla vkládána do krabiček a jiných obalů. Když je zákazník doma vybalí, musí pořád vypadat atraktivně.
- Přikládejte extra obaly s omáčkami a dresinky. Při opětovném ohřátí se některé položky vysuší a zákazníci rádi použijí omáčku nebo dresink navíc.
- Ujistěte se, že všechny objednávky dorazily na místo určení. Za doručení v dobrém stavu udělejte odpovědnými řidiče – nastavte jim na to motivační finanční bonus.
- Kontaktujte všechny odebírající konzumenty i později. Na druhý den v den objednávky, nebo další den dopoledne.
- Dobré pravidlo pro řízení očekávání je „slibovat méně, doručovat více“.
- Do všech objednávek vkládejte budoucí nabídky specialit a vaši kompletní takeaway nabídku.
- Použijte pro takeaway váš loajalitní program. Oslovte s výhodnou nabídkou zákazníky z této databáze.
- Vytvořte jednoduchý slevový program na opakované objednávky. Např. každá pátá objednávka obdrží 10 % slevu.
- Vytvářejte speciální kombo a objemové nabídky. Např.: Pokud objednáš víc než jedno jídlo, máš za druhé 5 % slevu a na celou objednávku, za třetí 10%. Zkrátka nabídněte slevu, avšak ne zadarmo.
- Stejně tak nabídněte bonusové položky navíc za objednávku nad určitou finanční výši.
- Inzerujte na sociálních sítích – obrázky jednotlivých položek menu, speciální nabídky, jak vypadá menu v přepravním obalu – konzumenti si ověří jeho vizuální kvalitu.
- Uveřejňujte videa, kde majitel restaurace ukazuje čistotu provozu a hygienická pravidla přípravy jídel, sdělujte hostům, jak se podnik v současném stavu snaží – jejich loajalita se může naplno projevit při nové znovuotevření!
- Dokumentujte všechny nastavené procesy a postupy, abyste je mohli včlenit do běžného fungování vaší restaurace, až ji znovu otevřete.
- Komunikujte s personálem o ZMĚNÁCH a ZLEPŠENÍCH. Oslavujte malá vítězství!
Využijte odborné spolupráce našich profesionálů v oboru a získejte tak jistotu, že všechny vaše kroky povedou k poskytování těch nejlepších služeb – v tomto těžkém období poskytujeme krátké konzultace po telefonu nebo „skypu“ zdarma a to až do odvolání omezení.
Využijte nucené omezení provozu ke svému rozvoji na dálku, z pohodlí svého domova u počítače on-line. Téměř všechny kurzy jsou pro vás dostupné ONLINE, včetně prezentačního materiálu, interaktivních diskuzí s lektorem nebo dalšími účastníky ve virtuální účebně.
GASTRO KAIZEN díl 27. Zacíleno na JÍDLO S SEBOU aneb 25 rad pro váš aktuální restaurační bysnyz je ve svém závěru. A kdyby cokoliv, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat.
PS: Líbí se vám naše „Tipy a zajímavosti“ pro lepší podnikání v gastronomii? Stačí dát na facebookovém profilu „To se mi líbí“ a žádná zpráva tak vám neunikne.