Užitečný občasník 100PROgastro pro majitele a manažery gastro podniků.
“Témata budou různá, jmenovatel jediný – Vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Jídlo s sebou aneb „Vaše restaurace u hostů doma“
Znáte důvody, proč někteří Vaši hosté volí variantu jídla s sebou namísto konzumace u Vás v restauraci? Že to pro Vás není důležité a vlastně nechcete napomáhat tomu, aby místo v restauraci konzumovali Vaše jídlo u sebe doma? Nebo hlavně, že objednávají a vyzvedávají, důvody Vás nezajímají? Chyba! Právě tato skupina spotřebitelů byla, je a stále se zvětšuje. Nenechte si utíkat potenciál, jak efektivně navýšit Váš obrat.
Znalost jejich motivů Vám pomůže udělat z jídla prodaného s sebou, ještě zajímavější část Vašeho byznysu, než jakou doposud byla!
Host, který si bere jídlo s sebou domů, nemá v úmyslu nahradit zážitek, který je mu schopen poskytnout Váš podnik. Prostě jen využívá jiné cesty, jak si užít to, co jste mu schopni připravit, nicméně zrovna teď nemá tolik času. To může mít typologicky několik důvodů:
Pan Spěchám
Mám moc práce a málo času. Jídlo kupuju a konzumuju „za běhu,“ často v autě. Doteď jsem žil na fastfoodu, ale žaludek už protestuje, proto hledám alternativu. A co vyžaduju? Rychlost výdeje objednávky, snadnou dostupnost podniku, parkoviště, nižší cenu.
Pan nebo paní Unavení
Nemáme zájem a energii něco doma vařit. Na konci náročného dne ještě musíme nakrmit hladové děti něčím smysluplným. A co potřebujeme, abychom přišli právě k Vám? Objednávku hotovou v čase, kdy jste nám to slíbili, variabilní nabídku a k ní šikovného člověka na telefonu, který nám umí rychle pomoct s komplikovanou objednávkou pro celou rodinu, a taky samozřejmě rozumnou cenu.
Manželé Speciální
Chceme něco speciálního. Jídlo s sebou bereme jako odměnu a zároveň „dostupný požitek“. Osloví nás zajímavá nevšední nabídka a výrazný chuťový zážitek.
Sourozenci Zdraví
Zajímáme se o nutriční hodnotu jídla, i když někdy jen proto, abychom vybalancovali těžkotonážní položky, které jsme si objednali. („K tomu fitness salátu bych prosila čokoládový fondán J.“) Důležitá je pro nás kvalita jídla a obal, který tu kvalitu zachová.
Pan Doma-nic-k-jídlu
Nejsem moc vybíravý, prostě jen doma není do čeho kousnout. Chci cokoliv odkudkoliv, hlavně ať je to co nejblíž a dobře se tam dostanu.
GASTRO KAIZEN – DÍL 2. VAŠE RESTAURACE U HOSTŮ DOMA je pro dnešek u konce. Jak z různých typů motivací Vašich zákazníků snadno vytěžit příjemný byznys pro Váš podnik si ukážeme příště.
Ať se daří, Váš tým 100PROgastro s.r.o.