Užitečný občasník 100PROgastro pro majitele a manažery gastro podniků.
“Témata budou různá, jmenovatel jediný – Vaše cesta k vyšší prosperitě.”
Jak si svým manažerským stylem udržet nejkvalitnější zaměstnance – II. část
V dnešním GastroKaizenu pokračujeme v tématu vedení lidí z minulého dílu a podíváme se na to, jak zlepšit svůj vlastní manažerský úsudek při jejich vedení.
Základní pravidlo situačního managementu říká: „Chcete-li se zlepšit ve vedení lidí, zaměřte se na 2 věci – úkol, který musíte vyřešit a lidi, kteří s vámi na úkolu pracují.“
Co tedy umí schopný gastro manažer v těchto dvou oblastech?
ÚKOL
Úsudek ohledně dopadu
Rozlišuje důležitost toho, které řešení či rozhodnutí bude přijato. Umí říct jak důležité je rozhodnutí pro dosahování cílů osobních, týmových nebo cílů organizace.
Využití času
Je schopen využít čas a lidi efektivním způsobem, aby dosáhl cíle. Umí rychle a účinně reagovat v krizových situacích.
Racionalita ohledně množství informací
Umí posoudit, jestli má dost informací, aby učinil kvalitní rozhodnutí.
Zhodnocení úkolu
Je schopen posoudit, jestli úkol potřebuje rozsáhlou analýzu a vícero úhlů pohledu, které poskytne skupinová diskuze.
Strukturování problému
Má jasno ohledně toho, co se po něm žádá a jak k tomu dojít. Umí stanovit krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle.
Rozvoj podřízených
Umí rozvíjet své podřízené. Ví, kdy „přidat hodnotu“ rozvojem jejich talentu, dovedností či sebevědomí. Příležitosti pro rozvoj lidí vytváří systematicky a cíleně.
Odhad a zapojování podřízených
Má schopnost užívat vhodné „nástroje moci“ k zapojení podřízených nebo přijetí nějakého rozhodnutí.
Posuzování podřízených
Umí zvážit, jestli mají podřízení dostatek informací, odbornosti, sebevědomí a zralosti, aby dělali kvalitní rozhodnutí. Ví, které podřízené začlenit do práce na řešeních.
Vybudování společného zájmu
Přichází s plány, ve kterých jsou obě strany vítězové. Podřízení cítí, že sdílí stejné cíle jako organizace.
Řešení konfliktů
Neshody s podřízenými i mezi nimi umí efektivně „rozseknout“. Navíc umí předvídat, kde se dá spor očekávat. Vzniklé spory pak umí urovnávat v přátelském duchu.
Oblasti rozvoje máme popsány, teď „jen“ zbývá začít v nich systematický posun vpřed. Abyste se „neutopili“ hned na začátku, doporučujeme vám sami se ohodnotit u jednotlivých dovedností na škále od 0 (nulová úroveň) do 10 („božská“ úroveň). Začněte pak prioritně u oblastí s nejnižším hodnocením.
Pokud vás situační management zaujal, můžete si u nás objednat certifikované testování manažerů na tuto metodu nebo kurz kde naučíme vaše manažery tento přístup aplikovat.
GASTRO KAIZEN díl 19. Jak si svým manažerským stylem udržet nejkvalitnější zaměstnance II. část je ve svém závěru a my se těšíme příště. A kdyby cokoliv, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat. Náš cíl je Váš vyšší profit!
Za tým 100PROgastro s.r.o.
Marek Křovák
PS: Líbí se Vám naše „Tipy a zajímavosti“ pro Vaše lepší podnikání v gastronomii? V případě, že ano, stačí v patičce našeho webu „Odebírat tipy a zajímavosti“ zadat svůj e-mail a budou Vám pohodlně chodit přímo do Vaší e-mailové schránky.
Stejně tak můžete GastroKaizen odebírat přes náš facebookový profil
https://www.facebook.com/100progastro/?ref=bookmarks, stačí dát stránce „To se mi líbí“.